Home » Non-English Forums » Dutch » Bij aanroep trigger andere trigger negeren
Bij aanroep trigger andere trigger negeren [message #218799] Sat, 10 February 2007 07:35 Go to next message
strike
Messages: 18
Registered: January 2007
Junior Member
Hallo,

Ik heb in een form een veld 'naam' waarop een trigger zit
WHEN-VALIDATE-ITEM. Deze controleert of er geldige tekens in de naam zijn opgegeven, is dat niet het geval dan blijft de cursor in dat tekstvak.

Als ik nu op de knop annuleren klik, dan roep ik eigenlijk een andere trigger aan WHEN-BUTTON-PRESSED.

Ik zou dan echter willen dat de trigger van het tekstvak (WHEN-VALIDATE-ITEM) niet meer uitgevoerd wordt, en daarna het tekstvak leegemaakt wordt.

Iemand die weet wat de code is voor het skippen van zo'n trigger?
Re: Bij aanroep trigger andere trigger negeren [message #218842 is a reply to message #218799] Sun, 11 February 2007 05:13 Go to previous messageGo to next message
Frank
Messages: 7901
Registered: March 2000
Senior Member
Normaal gesproken maak je op forms geen annuleren button, net zomin als er een OK button is.
Hiervoor zijn de standaard Forms-knoppen (clear-record resp commit) immers beschikbaar..

Overigens, ik weet niet hoe je Engels is, maar dit Dutch forum wordt maar door erg weinig vaste bezoekers gelezen. Voor zover ik weet van de top-n posters alleen door mij en Maarten (Maaher).
Wellicht is het handiger deze vraag gewoon in het Forms-forum te posten, in de reguliere forums komen VEEL meer mensen. (djmartin is een ware Forms-guru)
Re: Bij aanroep trigger andere trigger negeren [message #218867 is a reply to message #218799] Sun, 11 February 2007 13:34 Go to previous message
strike
Messages: 18
Registered: January 2007
Junior Member
Mijn Engels is niet perfect Wink maar ik stel m'n vraag daar wel eens, bedankt voor de tip!

Wat betreft de oplossing die je geeft ivm 'geen annuleren of ok' knop': die zitten momenteel in de bestaande applicatie 'overal verspreid', en het lijkt me handig (ook omdat de gebruiker anders teveel 'gui wijzigingen' gaat vaststellen) om dat ook zo te houden; als de oplossing enigzins werkbaar blijft in verband met mijn eerste vraag natuurlijk.

Groeten,
StriKe
Previous Topic: Het SOA en BI congres van 2007
Next Topic: Als-functie
Goto Forum:
  


Current Time: Thu Mar 28 11:48:25 CDT 2024